Deze vacature is verlopen

KAM-Coördinator

Diergaarde Blijdorp is met bijna 1,5 miljoen bezoekers per jaar één van de best bezochte attracties van Nederland. We zetten ons in voor behoud en herstel van biodiversiteit en willen zo veel mogelijk bezoekers inspireren om ook de natuur te beschermen. Blijdorp werkt aan deze missie door de coördinatie van fokprogramma’s voor behoud van diersoorten, het doen van wetenschappelijk onderzoek, het verzorgen van educatie en samenwerking en financiële ondersteuning van natuurbehoudsorganisaties wereldwijd. Wij willen onze gasten een leerzame, inspirerende natuurbeleving bieden. Een fijne dag uit vol bijzondere ontmoetingen in een botanische tuin. Met onze 21 rijksmonumenten dragen we bij aan het cultureel erfgoed van de stad Rotterdam. Blijdorp bestaat 165 jaar, is een stichting zonder winstoogmerk, heeft de culturele ANBI-status en de gouden Green Key voor een milieubewuste en duurzame bedrijfsvoering.

Blijdorp bevindt zich in een ontwikkelingsfase om de ambities vanuit haar Masterplan 2030 waar te maken. Dit doen we samen met 160 medewerkers, 300 vrijwilligers en vele seizoensmedewerkers.

Naast dat we in 2030 een zorgzame werkgever willen zijn, met een vooraanstaande positie op het gebied van natuurbehoud en dierenwelzijn, streven we naar 2 miljoen bezoekers per jaar. Met zoveel bezoekers op jaarbasis, de dagelijkse omgang met dieren, machines, gereedschappen en stoffen op ruim 35ha oppervlakte met meer dan 40 gebouwen, is veilig en milieubewust werken onder goede arbeidsomstandigheden van groot belang. De afdeling KAM (Kwaliteit, Arbo en Milieu) heeft hierin een leidende rol. Bij deze afdeling hebben we een vacature voor een energieke

KAM-Coördinator

32 tot 38 uur per week

De functie

Naast het managen, adviseren, uitvoeren en beheren van alle Kwaliteit, Arbo & Milieuzaken, ben je bezig met signaleren, opsporen, analyseren en doorvoeren van verbeteringen en vernieuwingen van het KAM-systeem. Je bepaalt in afstemming met het Operationeel Kernteam en de Ondernemingsraad de strategie en het beleid op het gebied van KAM. Je implementeert het opgestelde beleid en ziet er samen met de KAM- en Preventiemedewerker op toe dat iedereen zich houdt aan de procedures en regels. Dit doe je op een prettige, coachende en overtuigende manier. Daarnaast creëer je draagvlak op het gebied van Milieu, Kwaliteit en Veiligheid, door zelf een voorbeeldrol te vervullen en medewerkers te betrekken door het delen van informatie over gerelateerde onderwerpen en hen te laten meedenken over oplossingen. Je rapporteert aan de Operationeel Manager Parkmanagement, geeft leiding aan de KAM-medewerker en onderhoudt contacten met de Brandweer, DCMR en Inspectie SZW.

Wat doe je nog meer?

Naast het opstellen, uitvoeren en actueel houden van de Risico- Inventarisatie en Evaluatie verricht je werkplekinspecties. Je geeft instructies over veilig werken, signaleert risico’s, stelt risicoanalyses op met bijbehorende actieplannen en ziet toe op de naleving er van. Je stelt jaarlijks een jaarplan en kwaliteitsverslag op en zorgt voor evaluaties. Periodiek lever je managementrapportages, beleidsnotities en analyses. Je zorgt dat er protocollen zijn op het gebied van calamiteiten en KAM. Je bent verantwoordelijk voor de brandmeldinstallaties en onderhoudscoördinatie. Je onderzoekt en geeft opvolging aan gevaarlijke situaties en (bijna) bedrijfsongevallen. Je brengt de verplichte veiligheidstrainingen per functie in kaart en beheert vergunningen.

Wat verwachten we van jou?

  • Afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld Hogere Veiligheidskunde. Op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving en de laatste trends.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als KAM-Coördinator en als leidinggevende.
  • Succesvolle ervaring met het opstellen van KAM-beleid, RI&E en het ontwikkelen van bruikbare KAM-tools.
  • Communicatief sterk, overtuigingskracht, oplossings- en resultaatgericht, analytisch, zorgvuldig, vasthoudend, inlevings- en relativeringsvermogen.
  • Betrokken, flexibele, toegankelijke, servicegerichte teamplayer met passie en interesse in mensen, natuur en alles op het gebied van KAM.
  • Je vindt het belangrijk dat het onze medewerkers aan niets ontbreekt om hun werk bij Blijdorp goed toegerust, veilig, verantwoord en met plezier te verrichten.
  • Je vindt het leuk om vanuit verschillende invalshoeken te adviseren en mee te denken hoe we Blijdorp nog verder kunnen professionaliseren op KAM-gebied.
  • Je kunt flexibel schakelen tussen strategisch en uitvoerend, inhoud en vorm. Er is van alles te doen en geen dag is bij ons hetzelfde!

Wij bieden

Een gevarieerde functie met veel ruimte voor initiatief bij een superleuke organisatie met een betekenisvolle missie en informele werksfeer. Het betreft een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband. We bieden arbeidsvoorwaarden op basis van de Dierentuin-cao, een salarisindeling afhankelijk van opleiding en ervaring in schaal IX (€3.018-€3.861), ABP pensioen en 25 vakantiedagen per jaar (op basis van 38 uur per week). Daarnaast ontvang je vele medewerkersvoordelen zoals gratis toegang tot onze mooie dierentuin en de mogelijkheid tot voordelige toegang tot andere dierenparken voor jou en je gezinsleden. Bovendien heb je profijt van aantrekkelijke kortingen in onze restaurants en Zoovenir-winkel.

Meer weten?

Bel voor inhoudelijke vragen over de functie naar Ann Lampo (Operationeel Manager Parkmanagement), 06-14626751 of mail naar a.lampo@diergaardeblijdorp.nl. Neem voor andere vragen contact op met onze afdeling HRM via personeelszaken@diergaardeblijdorp.nl

Solliciteren

Ben jij een échte Blijdorpert met een Rotterdamse mentaliteit en wil jij ook werken in de leukste dierentuin van Nederland? Solliciteer dan vóór 18 juli 2022. We zien je reactie met belangstelling tegemoet!

Vacature delen? Graag!

Sollicitatieformulier

Please check the recaptcha
Deze vacature is verlopen